2007-05-06

Spider-Man 3 rena söndagsskolan?

Spindelmannen är här igen. Och han möts av en del intressanta recensioner.

Jeffrey Overstreets tankar går till söndagsskolan. Han tippar att vi snart får se böcker av typen Evangeliet enligt Spindelmannen. Synden, förlåtelsen, kärleken, självuppoffringen. Allt finns med, anser Overstreet. Sen har han en del synpunkter på realismen i själva historien, men det är en annan femma.

Också Harry Forbes är entusiastisk, om än med vissa reservationer. Starkt moraliskt fokus, lyder ett av hans omdömen.

Själv är jag ingen stor Spidermanfantast. Men första filmen i serien såg jag och den var bättre än det mesta av det jag stött på i genren. Man kanske skulle ge trean en chans? Fast först borde jag förstås se tvåan, antar jag.
__________

Andra bloggar om: , , , , , Pingat till: Intressant.se